Tech innovaties van Nederlandse bodem: klaar voor de mobiele toekomst

3 minutes read

Dutch innovation tulips

Als we het hebben over tech innovaties, werpen we onze blik vaak al snel op Silicon Valley. Maar vergeet hierin niet de vele andere innovatieve hoofdsteden. Met trots zien we dan ook dat Nederland op de lijst van meest innovatieve landen staat.

Hoewel Silicon Valley nog altijd de lijst aanvoert, staan nu ook Europese steden zoals Berlijn, Parijs en Amsterdam in de lijst van meest innovatieve steden, waarbij wordt gekeken naar succesvolle start-ups. Met al deze innovatieve ideeën, kunnen onze developers natuurlijk ook niet stil blijven zitten. Hierbij een greep uit onze eigen ontwikkelingen. 

IDIN
De Nederlandse banken hebben een nieuwe dienst ontwikkeld waarmee jouw klanten zich online kunnen identificeren. Inloggen met iDIN gebeurt via de vertrouwde en veilige inlogmiddelen van de bank van je klant. Deze nieuwe methode kan nu gebruikt worden om in te loggen bij organisaties zoals webshops, verzekeringsmaatschappijen of overheden. Deze organisatie kunnen hun bezoekers via iDIN identificeren, en de gewenste gegevens van die bezoeker opvragen. Dit kunnen gegevens zijn als Bank Identification Number (BIN), NAW- gegevens, geboortedatum, leeftijdscontrole, geslacht en contactgegevens.

Om iDIN te kunnen implementeren en zo frauderisico’s te beperken, heb je een Digital Identity Service Provider (DISP) nodig. CM is het eerste Nederlandse bedrijf dat officieel gecertificeerd is als DISP. Met deze certificering op zak, kan CM bedrijven helpen om iDIN in te zetten op hun eigen website. 

Benieuwd naar de mogelijkheden van iDIN voor jouw bedrijf? Kijk hier voor meer informatie en een gratis demo.   

Klantenservice 2.0
Kunstmatige intelligentie (Artificial Intelligence, AI) speelt een cruciale rol in veel technologische ontwikkelingen. Ook voor klantenservice heeft AI zijn waarde bewezen in het verhogen van klanttevredenheid en efficiënt werken. Chatbots worden meer en meer gebruikt door bedrijven om de meest gestelde klantvragen snel te beantwoorden. Maar naarmate de populariteit van chatbots stijgt, rijst ook de vraag of chatbots uiteindelijk de klantenservicemedewerker zullen vervangen. Volgens CM’s customer contact tool GIN, zal dat niet gebeuren.

GIN’s chatbot, ook wel GINbot genoemd, is ontworpen als spraakassistent. Dit betekent dat de chatbot is ontwikkeld als zelflerende bot die snel alle relevante data over de klant kan opzoeken en een reactie kan formuleren op terugkerende vragen. Maar in tegenstelling tot veel andere chatbots, is de chatbot van GIN zo ontworpen dat de medewerker de controle behoudt. Hij zal namelijk de antwoordsuggestie van de bot moeten goedkeuren voordat het wordt verzonden.

Lees meer over customer contact tool GIN > 

Nieuwe laag van online beveiliging
Nu steeds meer bedrijven in de cloud werken, vormt cybercrime een serieuze bedreiging voor bedrijven. Om deze bedreigingen te beperken, vertrouwen bedrijven al langere tijd op de Twee-factor Authenticatie van CM in de vorm van One Time Passwords via SMS of Push. Nu heeft CM een ander product toegevoegd aan zijn security platform: CM Authenticator. Met CM Authenticator kunnen bedrijven in de cloud nu rekenen op een meer gebruiksvriendelijke methode van Twee-factor Authenticatie.

Met Authenticator voeg je een tweede laag van authenticatie toe via de mobiele telefoon van de gebruiker. Als een medewerker of klant wil inloggen in je online omgeving, zal er een tweede factor van authenticatie verschijnen op zijn telefoon. Hiermee kan hij de inlogpoging verifiëren. De gebruiker, dus de geregistreerde eigenaar van deze telefoon waar het bericht naar wordt verzonden, kan de inlogpoging via de telefoon goedkeuren of afbreken. Op deze manier hoeft de gebruiker ook geen code meer in te voeren om veilig toegang te krijgen tot je online omgeving.

Kom meer te weten over CM Authenticator > 

Marketing Campaigns
SMS vormt natuurlijk al vanaf 1999 het middelpunt van CM. En ondanks de voorspelling van sommigen dat SMS geen lang leven beschoren zou zijn, bewijzen onze klanten keer op keer de blijvende meerwaarde van SMS voor klantbetrokkenheid. Daarom hebben veel van onze developers nog altijd de focus op SMS, waardoor ze continu nieuwe verbeteringen vinden voor onze SMS producten. En daardoor is SMS campagnes versturen nu makkelijker dan ooit.

Je kan nu in een paar simpele kliks SMS campagnes versturen om – net zoals in een echte discussie – beter te interacteren met je klant.. Met de ingebouwde analytics tool heb je inzicht in alle relevante informatie waarmee je je campagnes kan analyseren en verbeteren. Nieuwe features blijven toegevoegd worden aan deze SMS marketing tool, waaronder het versturen van enquêtes, het toevoegen van landingspagina’s en Hybrid Messaging.

Meer over SMS Marketing Campaigns > 

Deze producten zijn slechts een greep uit de nieuwe producten van CM voor 2017. Wil je meer weten over deze producten en wat er nog op de planning staat? Neem dan contact met ons op voor meer informatie. 

CONTACT



Interessant? Deel het met je netwerk!

Over de auteur

Charlotte van Raak

Connect met Charlotte via

LinkedIn.