Succesvolle campagne Diabetes Fonds met SMS-doneren

1 minute read

Het Diabetes Fonds kan terugkijken op een zeer succesvolle campagne met SMS-doneren en social media. De (social) mediacampagne op 14 november, eveneens Wereld Diabetes Dag (WDD), kende een enorm bereik.

Hoeveel de campagne heeft opgeleverd, vertelt het Diabetes Fonds niet. “Wel zijn we zeer tevreden over het resultaat, zowel in zichtbaarheid als het aantal SMS’jes”, zo laat een woordvoerder van het Diabetes Fonds weten.

Het was de 1e keer dat het Diabetes Fonds rondom WDD zo’n grootschalige oproep deed. “Door het inzetten van een specifieke social mediacampagne zoals Facebook en Twitter en radio- en tv-spot die gericht tijdens piekmomenten op 14 november werd ingezet, konden we een zeer grote groep Nederlanders met onze boodschap op 1 dag bereiken”, vertelt de woordvoerder. “Diabetes en de gevolgen hiervan werden daarmee onder de aandacht gebracht en men werd opgeroepen het Diabetes Fonds te steunen. Steunen kon door ‘Diabetes’ naar 4333 te SMS’en. Dit leverde een eenmalige bijdrage van 2,50 euro op.”

In Nederland zijn er 1 miljoen mensen met diabetes. Diabetes is volksziekte nummer 1. Elke dag komen er 200 mensen met diabetes bij. De ziekte beheerst het dagelijks leven van patiënten. Iemand met diabetes moet bij elke maaltijd rekening houden met zijn ziekte.

Mobiel fondsenwerven zit wereldwijd in de lift. Steeds meer goede doelen ontdekken de voordelen van mobile fundraising. Dit jaar rolden zowel het WNF als UNICEF respectievelijk SKIP-sms als FLEX-doneren uit, waarbij donateurs kunnen kiezen of ze die maand doneren of even overslaan. VFI, vereniging voor fondsenwervende instellingen, lanceerde GEEF-mobiel en de website www.mobilefundraising.nl.

Foto: Flickr/Melissa P.



Interessant? Deel het met je netwerk!

Over de auteur

Erik Eggens

Connect met Erik via

LinkedIn, Twitter.