SMS-roosterwijzigingen op mobiel gratis met StudyCall

1 minute read

Het bedrijf StudyCall lanceert gratis roosterwijzigingen per SMS door integratie van advertenties in de SMS-berichten. Leerlingen en studenten kunnen daardoor gratis gebruik maken van StudyCall.

Moderne telefoonboom

StudyCall, de moderne variant op ‘de telefoonboom’, kan door scholen aan het roostersysteem worden gekoppeld zodat bij wijzigingen leerlingen en studenten een mobiel berichtje krijgen met de wijziging.

Advertenties binnen het SMS-notificatiesysteem van StudyCall richten zich specifiek op studenten en leerlingen. Zo kunnen bijvoorbeeld andere instellingen als universiteiten adverteren met bijvoorbeeld open dagen. Leerlingen en studenten kiezen zelf welke soort advertenties zij willen zien, zoals reclames voor lifestyle, sport, vacatures, stages en evenementen. De leerling kan de advertenties ook helemaal uitschakelen. Dan moet echter wel worden betaald voor StudyCall.

Eén druk op de knop

Een school kan met één druk op de knop een roosterwijziging versturen. Daaraan wordt een advertentie gekoppeld. De adverteerders krijgen nooit de beschikking over telefoonnummers of andere informatie van studenten, maar zet de advertenties op via de speciaal voor hen ingerichte advertentiecarrousel. De adverteerder kan campagnes opzetten naar leeftijd, geslacht, regio en opleiding. 

Het systeem heeft volgens Chris Wigant van StudyCall een groot potentieel. “Het publiek is enorm. In heel Nederland zijn er - exlusief basisscholen - ongeveer twee miljoen studenten en leerlingen. Het bereik kan dus groot zijn. Door de targeting-optie via de avertentiecarroussel zijn de campagnes zeer gericht op te zetten.” Volgens Chris Wigant gelden er wel regels voor adverteerders. “Een advertentie voor een vette hamburger zul je er niet in tegenkomen.”

Meer informatie op: https://www.studycall.nl/



Interessant? Deel het met je netwerk!

Over de auteur

Erik Eggens

Connect met Erik via

LinkedIn, Twitter.