Slow Management over CM: ‘Google Light in Brabant’

2 minutes read

Slow Management over CM: ‘Google Light in Brabant’

Het magazine Slow Management kwam recent op bezoek bij CM om te vragen waarom de bedrijfsformule die CM hanteert succesvol is.

Het magazine Slow Management kwam recent op bezoek bij CM om te vragen waarom de bedrijfsformule die CM hanteert succesvol is. Conlusie: Geheel tegen de trend in genereert CM tijdens de crisis juist meer omzet. En waarom? Onder meer door een eigenzinnige bedrijfsfilosofie en een andere manier van organiseren.

‘Een andere kijk op organiseren’ vormt het thema van het tijdschrift Slow Managament dat onlangs CM onder de loep nam. Het beschrijft in een uitgebreide reportage hoe nieuwe manieren van organiseren leiden tot creativiteit binnen CM. Creativiteit die het bedrijf uiteindelijk geen windeieren heeft gelegd.

“Als je werk doet dat je eigenlijk niet leuk vindt, ben je asociaal bezig. Je houdt werk vast van iemand die dat wel leuk vindt.” Die zin loopt als een rode draad door de reportage en is de leidende bedrijfsfilosofie bij CM; als je medewerkers doen wat ze leuk vinden, levert het ook daadwerkelijk wat op en zijn je medewerkers gelukkiger.

Het magazine vertelt over de succesformule van CM en de manier van organiseren en leidinggeven. Niet alleen bedrijfsformules, maar ook eigentijdse vormen van auteursrecht en Slow Food prijken naast de reportage over CM in het 95 pagina’s tellende tijdschrift.

Daarin vertellen onder anderen de CEO en drie CM-medewerkers over wat zij van hun bedrijf vinden. ‘De Google Light van Brabant heeft in nog geen vijftien jaar een omzet van nul naar 50 miljoen euro gerealiseerd’, zo schrijft Slow Management.

CEO Jeroen van Glabbeek geeft weer wat ten grondslag ligt aan die groei bij CM. Zo heerst er geen bonuscultuur, creativiteit wordt niet gerealiseerd door druk van bovenaf maar door belemmeringen weg te nemen en talenten komen tot ontwikkeling door te doen wat je leuk vindt en wat bij je past.

Het kwartaalmagazine Slow Management kenmerkt zich naar eigen zeggen door zich af te keren van al te kille, modelmatige methoden van organiseren die puur gericht zijn op efficiëntie, outputbeheersing en korte termijn winst. Slow Management bepleit hernieuwde aandacht voor kwaliteit, diepgang, vertrouwen en authenticiteit.

De reportage over CM en andere inspirerende verhalen over eigentijdse en nieuwe vormen van organiseren zijn te lezen in Slow Management, ‘Een andere kijk op organiseren’ en is te bestellen via de uitgever BIM Media.

probeer sms gratis



Interessant? Deel het met je netwerk!

Over de auteur

Erik Eggens

Connect met Erik via

LinkedIn, Twitter.