IKEA België verpakt reclame in één SMS-bericht

1 minute read

IKEA België verpakt reclame in één SMS-bericht

De Zweedse meubelgigant IKEA heeft voor de keukenactie van november de campagne teruggbracht tot één SMS’je. Een radiospotje roept op tot het sturen van een SMS-bericht.

IKEA was al bekend om haar platte verpakkingen en doorgaans handzame dozen, die veelal niet met een grote verhuisauto hoeven te worden vervoerd. Dat principe past IKEA, in samenwerking met reclamebureau DDB en mobiele leverancier CM Telecom België, toe in de campagnes. Want door alles zo klein mogelijk te verpakken, heeft IKEA kosten bespaard, wat weer in het voordeel is van de consument.

In de campagne ‘SMS Radio Kitchen’ wordt in een radiospotje van tien seconden opgeroepen om een SMS-bericht met het woord ‘keuken’ te sturen naar shortcode 8807 om de laatste aanbiedingen te ontvangen. Enkele seconden later verschijnt de gehele keukenpromotie via SMS.

Dat scheelt ook weer in kostbare radiozendtijd. Een gemiddelde radioreclame duurt ongeveer 20 a 25 seconden. Afhankelijk van het tijdstip van uitzenden kost een spotje van 30 seconden tussen de 3000 en 30.000 euro.

Hieronder in het Engels vindt u het reclamespotje.

foto: Wikipedia/CC



Interessant? Deel het met je netwerk!

Over de auteur

Erik Eggens

Connect met Erik via

LinkedIn, Twitter.