GEEF-mobiel officieel van start

2 minutes read

Doneren vanaf nu mobiel: GEEF-mobiel officieel van start

VFI brancheorganisatie voor goede doelen is vrijdag 27 september officieel begonnen met GEEF-mobiel. Met de opvolger van GEEF-SMS kunnen donateurs via verschillende (mobiele) kanalen doneren.

Goede doelen kunnen behalve via sms, nu ook fondsen werven via mobiele websites, App´s, Twitter en andere sociale media. Alle organisaties met een CBF-erkenning kunnen vanaf vandaag gebruik maken van de mogelijkheden die GEEF-mobiel biedt op www.geefmobiel.nl.
 
De dienst is ontwikkeld in nauwe samenwerking met Mobillion, CM Telecom en zeven founding fathers (WNF, Leger des Heils, Longfonds, Greenpeace, Kerk in Actie, Nederlandse Rode Kruis en de Nierstichting).
 
Wouter Langeveld, Manager Marketing & Communicatie Nierstichting: “Wij zijn erg blij met deze nieuwe geef-mogelijkheid. GEEF-mobiel is een belangrijke aanvulling op onze bestaande kanalen. Het biedt een eenvoudige en eigentijdse vorm van doneren. Naast eenmalige donaties kunnen we nu ook kiezen voor maandelijkse giften van een vast bedrag. Een mooie extra functie is SKIP sms, waarbij de donateur elke maand wordt gevraagd of hij de donatie wil laten doorgaan of dat hij een keer wil skippen. Onlangs hebben we GEEF-mobiel ingezet tijdens onze collecte. Wanneer mensen geen kleingeld hadden, werden ze met een kaartje erop gewezen dat mobiel geven ook een optie is.”
 
Nieuw aan GEEF-mobiel is dat goede doelen naast de kleine donaties via sms nu ook donatiebedragen tot 50 Euro kunnen werven. Bovendien bestaat de mogelijkheid om de donateur zelf te laten bepalen hoeveel hij wil doneren. Het goede doel kan kiezen tussen sms, of één van de online kanalen zoals collecteren via Twitter of andere sociale media. Ook SKIP-SMS en het opzetten van regionale acties behoren vanaf nu tot het aanbod. Daarnaast biedt GEEF-mobiel verschillende mogelijkheden om de interactie met de donateur via de mobiele telefoon te vergroten.
 
GEEF-mobiel is de opvolger van GEEF-SMS, bekend van de shortcode 4333. Met de nieuwe dienst wordt ingespeeld op het veranderend geefgedrag van donateurs. Donateurs blijven bereid om te geven, alleen de manier waarop ze geven is sterk aan het veranderen. Goede doelen staan voor de uitdaging om hun fondsenwerving hierop aan te passen. GEEF-mobiel helpt hierbij.
 
Meer weten?

 

Ga naar Flexdoneren



Interessant? Deel het met je netwerk!

Over de auteur

Erik Eggens

Connect met Erik via

LinkedIn, Twitter.