CM Payments’ AutoCollect ontzorgt administratie NAC Breda

2 minutes read

NAC CM Payments

De incasso van de seizoenskaarten voor voetbalclub NAC Breda zorgde eerder voor heel wat handwerk. Sinds NAC echter het product AutoCollect van CM Payments gebruikt, heeft de voetbalclub meer tijd voor andere zaken.

NAC speelt in de Jupiler League en heeft een sterke reputatie als het gaat om de trouwe fanschare en het aantal bestelde seizoenskaarten. Ruim 5.000 supporters maakten in april en mei 2016 gebruik van de ‘vroegboekperiode’ voor het verlengen van de seizoenkaart. Zij kregen hierdoor kaarten voor de thuiswedstrijden in de Jupiler Play-offs gratis. Vorig seizoen telde NAC in totaal ruim 12.200 seizoenkaarthouders, inclusief supporters met een halve seizoenkaart.

Tijdverspilling

NAC biedt haar supporters de mogelijkheid het bedrag in vier termijn van hun rekening te laten incasseren. “Voorheen ging er vooral veel tijd zitten in het voorbereiden van de incassobestanden en het uitzoeken van storneringen”, weet financial controller Edgar Mol van NAC. “We moesten downloads uit het ticketingsysteem ombuigen naar incassobestanden, details inzake storneringen uitlezen bij de bank en mensen nabellen bij wie de transactie was mislukt.”

Samen naar de Eredivisie

De payments serviceprovider CM Payments werd in 2015 hoofdsponsor van NAC Breda onder het motto ‘Samen naar de Eredivisie’. Sinds augustus van datzelfde jaar verzorgt CM Payments de incasso van de seizoenkaarten bij NAC. Sinds dit jaar maakt NAC gebruik van AutoCollect, dat de verwerking van de incasso’s verzorgt en bovendien een snel overzicht geeft van incasso’s: gelukt of mislukt. “Soms mislukt een incasso”, legt product manager Xander de Jong van CM Payments uit. “Dat kan door verschillende oorzaken als onvoldoende saldi of incassoblokkades. Het systeem achter AutoCollect bekijkt en verwerkt de status van de incasso’s op seizoenkaarten bij NAC. In een dashboard wordt real-time in rood of groen aangegeven welke incasso’s zijn mislukt of geslaagd.”

Percentage geslaagde incasso's stijgt

AutoCollect biedt bovendien een mogelijkheid om, als een incasso is mislukt, de seizoenkaarthouder een e-mail of sms-bericht te sturen die een link bevat voor een iDEAL-betaling of zelfs een iDEAL QR-code. Daarmee kunnen seizoenkaarthouders alsnog betalen, zodat er niet nog een poging wordt gedaan om te incasseren. Zo stijgt het percentage succesvolle incasso’s. Xander de Jong: “ AutoCollect is zeer geschikt voor onder andere sportclubs. Zij willen natuurlijk geld verdienen, maar ook een goede relatie onderhouden met hun supporters en leden. AutoCollect is niet zo agressief als incassobureaus en biedt een vriendelijke en eenvoudige manier om incasso’s uit te voeren en monitoren.”  

Dit bespaart ons een hele hoop werk en geld

Aanzienlijke verbetering

De invoering van AutoCollect bij NAC Breda betekent een aanzienlijke verbetering van de incassoverwerking. “De portal die AutoCollect biedt, is erg handig”, zegt Edgar Mol. Ik kan het nog niet in euro’s uitdrukken, maar dit bespaart ons een hele hoop werk en geld. Een snelle blik op het dashboard geeft snel weer welke incasso’s wel of niet zijn gelukt. Vooral in de opvolging levert dit dus enorm veel op.”

 

Meer over CM Payments



Interessant? Deel het met je netwerk!

Over de auteur

Erik Eggens

Connect met Erik via

LinkedIn, Twitter.