CM introduceert Direct Carrier Billing-optie voor Ebola fondsenwerving

1 minute read

CM introduceert Direct Carrier Billing-optie voor Ebola fondsenwerving

CM introduceert de Direct Carrier Billing-optie voor de Nederlandse organisatie Giro555, dat onder andere fondsen werft voor de strijd tegen Ebola. Deze optie maakt doneren nog eenvoudiger.

Het toevoegen van Direct Carrier Billing (DCB, ook wel Mobile Content Billing) bovenop de reguliere betaalmethode Microincasso geeft donateurs meer gemak in hoe ze doneren aan de strijd tegen Ebola. Microincasso ondersteunde reeds het principe 'One Click, Eén Donatie', waarbij het bedrag van de bankrekening van de donateur wordt geïncasseerd. De Direct Carrier Billing-optie incasseert het gedoneerde bedrag echter van de telefoonrekening.

Voor deze campagne heeft CM een volledig responsive donatiewebsite gebouwd, die bovendien de beste betaalmethode adviseert voor het mobiele apparaat dat wordt gebruikt. Deze mobile-first-strategie onderstreept de groeiende vraag naar mobiele communicatie en transacties. De responsive website is geoptimaliseerd om te worden bekeken op zowel mobiele apparaten als desktops en laptops. Donateurs kunnen eenvoudig kiezen hoe ze geld willen overmaken aan Giro555

Op 22 november startte Giro555 met een nationale actie rondom Ebola. Voor de eerste keer in de geschiedenis van de organisatie werd een actie opgezet voor donaties tegen een ziekte. Andere campagnes waren onder andere bij rampen als overstromingen, orkanen en aardbevingen. Deze campagnes hebben voor miljoenen in donaties gegenereerd, waarbij sommige eveneens gebruik maakten van de mobiele techniek en strategie van CM.

 

UPDATE: Vandaag vindt de nationale actie plaats voor slachtoffers van Ebola:

 

View the story "Nationale actiedag voor slachtoffer Ebola" on Storify
probeer sms gratis



Interessant? Deel het met je netwerk!

Over de auteur

Erik Eggens

Connect met Erik via

LinkedIn, Twitter.