Belgische reclamesector start SMS-actie Filippijnen

1 minute read

De Belgische reclamesector is dinsdag 19 november een grote SMS-actie begonnen voor de slachoffers op de Filippijnen. Initiatiefnemer Darwin en CCB, ACC en vakblad PUB en MM beogen gezamenlijk minimaal 10.000 euro op te halen voor slachtoffers van tyfoon Haiyan op de Filippijnen twee weken geleden.

De reclamebedrijven willen geen applaus, zo stellen ze in een nieuwsbericht op PUB. “We willen het cliché dat aan reclamebureaus hangt ontkrachten. Dus geen schijnwerpers of applaus, maar enkel voldoening.” De actie maakt gebruik van de nieuwe InstantPay tool van CM Telecom in België. Hierdoor kan via sms ook grotere bedragen schenken.

“Een knap initiatief vanuit een sector waar we steeds op kunnen rekenen. Alvast een grote merci!” zegt Isabelle Marneffe, directrice communicatie bij Unicef. Ook het Rode Kruis houdt een sms-actie om geld in te zamelen voor noodhulp in de Filipijnen. Die loopt tot 30 november.
 

Foto tyfoon Haiyan: CC/Wikimedia



Interessant? Deel het met je netwerk!

Over de auteur

Erik Eggens

Connect met Erik via

LinkedIn, Twitter.